torsdag 27. mai 2010

Spørsmålene spirer og spretter

Nå spirer det i vei. Og flere spørsmål vokser frem.
Både salat, reddiker, sukkererter, gulrøtter og løk spirer og gror. Spørsmålet er nå om jeg burde fjerne eller flytte noen sukkerert-, salat-, gulrot- og løkplanter? Siden jeg regnet med at ikke alle frøene skulle bli til noe, puttet jeg gjerne to - tre frø i hvert hull. Det betyr at jeg nå har en del små klynger på to - tre spirer.

Spinaten har jeg ikke sett noe til ennå, men kanskje den kommer etter hvert.

Kamille, koriander, gressløk og persille spretter opp i kassene sine. Burde jeg tynne rekkene?

Nå har to av fire rosebusker fått noen skudd hver, over podeklumpen! Én busk har jeg kastet, og én venter jeg i spenning på. Den ser ganske så tørr og håpløs ut.

Jeg lurer på om kornblomstene burde tynnes? De er nå ca. fem cm høye, og noen står tett.

Det er noen bittesmå spirer i pionvalmuekrukken nå, men det kan være ugress. Venter i spenning!

1 kommentar:

  1. Noe bør nok tynnes. Gulrøtter for eksempel, tynn dem til ca 2-3 cm mellom hver. Så tynner du en gang til når du har fått små, men spiselige gulrøtter. De små er kjempegode :)

    DE andre du nevner i bør nok og tynnes om de står tett. Kanskje anbefalt avstand står på frøpakkene?

    Det ser ut som du koser deg med hageting, kjempeflott. Ingenting er som å se at det man planter og sår blir stort og fint, og ikke minst så blir en del av det skikkelig godt på smak:)

    SvarSlett