torsdag 20. mai 2010

Fargene kommer!

(Bildet er av en tulipan fra fortiden, år tilbake da vi hadde tulipaner fra løkene de tidligere eierne plantet.)

Nå har tulipanknoppene blitt så sprekkeferdige at vi kan se hvilken farge tulipanene kommer til å få! Det er noen røde og noen gule. Jeg er mest glad for de røde, ettersom jeg ikke synes at gult er så fint.

Likevel er påskeliljene fine med trompettrutene sine - det har nå kommet en til, på nordsiden av huset, og mange nye blader stikker opp.

Jeg har plukket løvetann og røsket opp noen store - det er sikkert ti kilo løvetann i søppelkassen bare fra i dag! Og vannet inne ved vestveggen, hvor jeg har plantet noen solsikker, men jeg er dessverre ikke helt sikker på hvor jeg plantet dem lenger.

På verandaen er status som følger:
Sommermargerittene kommer.
Valmuene er det ikke tegn til.
Forglemmegeiene kommer.
Kornblomstspirene trives, mange tobladede spirer i krukken. Jeg elsker blå blomster, og håper at de kommer til å trives og blomstre!

Kamillen spirer i vei.
Korianderen er også på vei - ligner på små gresstuster!
Gressløken synes såvidt, små hvite mark!
Persillen - her er det to - tre spredte spirer, men jeg vet ikke om det er persille eller et ugress som har fløyet dit. Litt mistenkelig at det står én to-centimeters spire der og ingenting annet.

Og i vinduskarmene på stua:
Salaten spirer videre, og løken viser seg også!

En dame på hagepratforumet har sendt meg frø: spinat, amerikansk salat, ruccola, reddiker og sukkererter! Så utrolig snilt! Jeg skal plante alle sammen inne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar